Grand Bahama hajóval, találkozás a Bahama Mamával és BahaMennel.

Korán indul a nap, hajóval megyünk Grand Bahamára, Fort Lauderdaleből, Freeportba. Freeportig a Belearia Caribbean társasággal megyünk, 1 napos kiránduláson veszünk részt. Valamikor este 10 körül fogunk kikötni ismét Ft. Lauderdaleben. Van lehetőség kombinált csomaggal is részt venni, úgynevezett ott alvásos kiránduláson, de nekünk még aznap vissza kell érnünk Miamiba, mert programjaink vannak másnap.

5:45-kor indulunk Miamiból, nem tudjuk milyen forgalom lesz Ft. Lauderdale-ig. Terv szerint megérkezünk a Port of Evergladesbe, megkeressük a terminált, ahonnan a hajó fog indulni. Az elsők között érkezünk, átesünk a biztonsági ellenőrzésen és egyből megyünk a check in pulthoz, hogy megkapjuk a beszállókártyáinkat.

Sorban érkeznek az utasok, pár perc alatt hosszú sor alakul ki, jó döntés volt előbb érkezni. Nagyjából egy óra múlva nyitják a beszállókaput, addig beszélgetünk, gyorsan repül az idő. Kapunyitás, indulunk a hajóra, az elsők között lépünk a Jaume II fedélzetére. Az alábbi videóban egy rövid kisfilmben nézhetitek meg a Jaume II-t.

Az emeleti boxok közül foglalunk el egyet, a szék nagyon kényelmes, USB portokkal felszerelt, így a telefonodat is tudod tölteni, ha szükséges. A kialakítás nagyon barátságos, ez emeleten, tőlünk néhány lépésnyire a drink bár, a földszinten pedig a büfé és a duty free shop található. A drinkbár különböző akciókkal csábítják az utasokat, hogy mire a közel 3-4 órás hajóút után kiköt a hajó, addigra már kellő képpen ellazult turisták érkezzenek a szigetre.

Nagyjából 10 méterenként falra szerelt tv-k, szinte bármerre nézel, mindig látod az adott filmet, most éppen a Halálos Iramba legfrissebb része kezdődik.

Felbőg a hajókürt, elindul a Jaume II, egy több, mint 3 órás utat követően, a következő megállónk már Freeport lesz. Ahogy kiérünk a nyílt vízre, egy kisebb hajó siet mellettünk, dobálják a hullámok.

Körbejárjuk a hajót, meglátogatjuk a büfét. A kínálatban snackek, pizza (kb. 5-10 percet kell várni mire frissen sütik), különböző fánkok (Classic, Bountys, Twixes, Oreos, Nutellás, stb),füszeres csirkeszárnyak (nem KFC-s, vagy hasonló), spéci csípős szósszal, grill kolbász, és egyéb más friss ételek, tehát elég széles választék áll az éhes vendég rendelkezésére.

A drinkbárban különböző koktélok kaphatók, kora reggeli happy hours akcióval. Az akció keretein belül 5-6 koktélt kínálnak egy szűkített itallapon, de természetesen alkoholmentes koktélok és más italok is elérhetők a kínálatban.

Hamarosan feltűnik a szárazföld, nemsokára megérkezünk Freeportba, a kikötőbe.

Felső kép: A kikötői bejárat. Alsó kép: Kikötéshez készülve.

Nagyon kíváncsiak vagyunk, hogy a körülbelül fél évvel ezelőtti Dorian okozta katasztrófa után, mennyire sikerült magához térnie a szigetnek. Sajnos már a kikötőhöz érve látni, hogy a növényzet még folytatja a lassú, kitartó munkáját, hogy újra széppé varázsolja környezetét. Az elmerengést követően már a hajóról szállunk le, helyi taxisok csoportja lepi meg az érkező csoportokat. Megvárjuk míg lemegy a nagy hullám, addig körül nézünk a kikötőben. Minden üres és kihalt, minden bódéüzlet zárva, csak egy klímaszervízes dolgozik, néhány percet beszélgetünk vele, hogy mégis merre érdemes elindulnunk.

Visszaindulunk az érkezési ponthoz, közben a taxisok is már túl vannak néhány fuvaron. Egy kedves helyi hölgyhöz megyünk, aki roppant közvetlenül invitál minket a kisbusza irányába, megnyugtatva minket, hogy minden remek helyet ismer, hiszen ő maga személyesen Bahama Mama.

A strandoláson kívül, a lányok a malacokkal való fürdést szeretnék kipróbálni. Előzetesen sajnos semmilyen információt nem tálaltunk az interneten, hogy hány órakor kezdődnek. Sajnos azt a választ kaptuk, hogy már vége a programnak, állítólag délelőtt 11-kor volt az utolsó lubickolás. Itt szeretném megjegyezni, hogy amennyiben ez a fő program, ami miatt szeretnétek a Bahamákat egy rövidebb kirándulásra meglátogatni, akkor legalább 1 éjszakát maradjatok a szigeten. Az egy napos kirándulással ezt még a legoptimálisabb esetben sem tudjátok elérni, mert akkor is 11 óra az érkezés a kikötőbe, ahonnan nagyjából 30-35 perc az út kocsival az adott beachre.

Letárgyaltuk a viteldíjat, különböző összegek hangoztak el, de nem adtuk könnyen magunkat. A végén 74 dollárba állapodtunk meg 4 főre, oda-vissza. 4, 4 és fél óránk van, hogy belekóstoljunk egy kicsit a helyi életvitelbe. Taino Beach felé vesszük az irányt. Bahama Mama folyamatos sztorikkal halmoz el minket, végtelenül laza, a stresszt nem ismeri. A közel 35 perces út során hallhattunk tőle vidám, de szomorú történetet is, hogyan is éltek mega múlt évet, és sajnos még mindig nem tért magához a sziget. A letarolt pálmaerdők látványa, valahol sokkolják az embert.

Megérkezünk Taino Beachre, fél 5-ig miénk a part, de ezt most szó szerint kell érteni. Néhány emberen kívül, szinte alig van valaki a parton. Egy-két család és egy gyermek csapat. Egy kis büfét kivéve, minden zárva. A napozóágyak lelakatolva, most már teljesen más szemszögből nézzük az egészet. Nem gondoltuk, hogy ez a látvány fogad minket. A hőmérséklet majdnem 30 fok, szikrázó napsütés, fehér homokos tengerpart, azúrkék víz. Úszunk, napozunk, sétálgatunk a parton.

Egy kicsi, kunyhó jellegű egység nyitva van, a tulajdonos van egymaga, személyesen Tony Macaroni,. A hely neve: Tony Macaroni Conch Experience. Ő az, akit mindenki ismer Freeportban, és Ő is mindenkit ismer. Az Ő szava, itt meghatározó. Sokat beszélgetünk vele. Mint kiderült, korábban Nassaui lakos volt és kémikus, 1970-ben járt először a szigeten. Közben Tony fia és 2 unokája is megérkezik, Ők is csatlakoznak.

Tonynál természetesen helyi különlegességeket lehet kapni, sültkagylót, kagylósalátát, kagyló burgert, sült homárt és garnélát, valamint Gully Wash koktélokat kaphat az ide betérő éhes és szomjas vendég. Az évek során „kunyhója” olyan híres látogatókat fogadott, mint Ving Rahmes, Steve Guttenberg, Johnny Depp, Orlando Bloom vagy éppen Jeffery Rush. A 2016-os nagy hurrikán után, annak ellenére, hogy Tony kénytelen volt bezárni a helyet, az USA Today beválogatta a Karib-térség 20 legjobb strandbárjai közé. Az ételek ízletesek, a kiszolgálás hibátlan.

A beszélgetést követően, végig sétálunk a parton, még mindig látszik Dorian pusztításának nyomai. Az alábbi galériában néhány fotót találtok a partszakaszról.

Nem gondoltuk volna, hogy ennyire megállt az élet, döbbenet.

Valahol viszont szerencsésnek érezhetjük magunkat - már amennyire ilyen helyzetben lehet ezt mondani-, hogy egy olyan szemszögből sikerült látnunk a szigetet, Freeport egy részét és Taino Beachet, ami nem arról szól, mint egy klasszikus trópusi, tengerparti üdülés, pihenés.

Új értelmet nyert a kifejezés, hogy voltunk a Bahamákon... Emberi oldalt, történeteket, helyi sztorikat, a kultúrának és a tradíciónak egy kis szeletét sikerült megismernünk, valamint magát a Bahama Mamát és a BahaMen-t is.

Valahol hálásnak érzem magam azért, hogy éppen akkor, pont oda mentünk, azokkal találkoztunk, akikkel összehozott minket a sors azokban pillanatokban, percekben. A legszebb dolog az egészben, hogy mosoly és vidámság uralkodott rajtuk.

Nyugodtan tudom azt mondani, hogy ezen órákat, nem cserélném el a nyüzsgő tengerparta, a bérelt napágyra, a nyüzsgő büfékre, jetskizésre, vagy épp a malacokkal való úszkálására. A történet innen most nem folytatódik tovább, hiszen azokkal szeretném zárni, akiknek köszönhetjük ezt a pár órát. A lentebbi galériában, néhány fotót találtok a jobban sikerült fotókról. Sajnos a hangulatot nem adja vissza, de valahol hozza a trópusi feelinget, és mutatja azt is, hogy mennyire megállt az élet.

Ha teheted, látogass el ide. Ha a nyüzsgés fogad, biztosan jól fogod érezni magad, de ha hasonlóképpen jársz mint mi, ugyanúgy szerencsésnek érezheted magad.

A kéthetes kaland több blogbejegyzésben kerül publikálásra. Ha értesülni szeretnél a következő beszámolóról, az érintett szálláshelyekről alkotott véleményekről, akkor kérj értesítőt.

A folytatásban: Maimi - Little Havana, Las Vegas, Everglades Nemzeti Park és aligátor les, Miami Heat - Brookly Nets NBA kosármeccs, Hazaút, a Swiss Airlines légitársasággal.

Az korábbi bejegyzések, az oldal alján megtekinthetők.